dinsdag 26 juni 2012

Ze zijn er!

Na mijn update van vanmiddag ging het snel. Amber ging terug in de doos en tegen 16.00 zag ik dat ze aan het persen was en niet veel later begon ze het eerste kitten te likken. Het was een groot kitten en ik zag gelijk de typische siamees kenmerken in de bouw al duidelijk aanwezig. Het kitten, was levendig en probeerde al terwijl hij nog niet eens droog was de tepel te zoeken op Ambers buik. Met zijn lange slanke pootjes maaide hij zich een weg door de vacht. Na een kleine 45 min kwam een placenta en kort daarna weer een groot kitten. Tegen de tijd dat ik weer ging kijken lag Amber uit te rusten, rond 17.00 en weer iets later, trof ik haar weer likkend aan, ik denk dat dat het derde kitten was. Ze heeft verder de kittens veel gelikt en verzorgd, gerust en heel tevreden liggen spinnen. Ambers voorpootje aaide langs de kittens, zo schattig! Regelmatig hoorde je al mini miauwtjes en zag je af en toe een kopje of een paar gestrekte pootjes. Pas rond een uur of 22.00 zag ik dat er 3 kittens waren en dat het daar bij gaat blijven. Ik kon heel even spieken onder de staartjes en er zijn twee katertjes en één poesje. Het poesje is iets fijner/kleiner, maar het scheelt niet veel. Af en toe zag ik ze al "vechten"om een tepel. Wild maaien met die voorpootjes om de ande weg te jagen en flink "geschreeuw"erbij. Terwijl ze toch genoeg tepels hebben om uit te kiezen zou je denken. :)
hier volgen de beste foto's die ik heb kunnen maken. Foto 1 Amber die gisteren nog heerlijk lag te slapen in de woonkamer. Foto 2 Vanmorgen 11.00, foto 3 na geboorte kitten 1, foto 4 zich zelf verder schoonlikken na de geboorte van de 3 kittens, foto 5 Hier zie je goed hoe groot een kitten is (dit is vast een katertje)




Je ziet dat Amber er nogal voor ligt en de kittens nauwelijks laat zien. Ik laat ze lekker met rust nu. Het is belangrijk dat Amber rust heeft en goed kan binden met de kittens. Ze heeft het weer super gedaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten